S-a lansat proiectul „Afacerea mea!”, cofinantat din Fondul Social European, Programul Operational Capital Uman (POCU), care are un grup țintă format din 300 persoane fizice

Astăzi, 2 iulie 2018, s-a lansat proiectul „Afacerea mea!”, cu cod SMIS 105847, cofinantat din Fondul Social European, Programul Operational Capital Uman (POCU), axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi, care are ca obiectiv tematic 8: Promovarea unor locuri de munca durabile si de calitate si sprijinirea mobilitatii lucratorilor. Proiectul este implementat in parteneriat de Fundatia Zi Deschisă – beneficiar, respectiv SC Sorste SA Focșani – partener 1 și Asociatia de Dezvoltare EQ – partener 2.

Valoarea totală a proiectului este de 8.843.625,69 lei, din care:

Valoarea eligibilă nerambursabila din FSE = 7.479.640,13 lei

Valoarea eligibilă nerambursabila din bugetul national = 1.319.936,5 lei

Valoarea cofinanțării eligibile a partenerului 1 SC Sorste SA = 44.049,06 lei

Obiectivul general este dezvoltarea antreprenoriatului si ocuparii pe cont propriu in regiunea Sud-Est, prin implementarea unor instrumente de sprijin pentru înființarea si dezvoltarea a minimum 37 de întreprinderi cu profil nonagricol în zona urbană, in scopul crearii de locuri de munca durabile.
Proiectul, prin modelul propus de dezvoltare a unor activitati si servicii generatoare de profit, formare si consiliere in domeniul antreprenoriatului pentru (șomeri, persoane inactive, persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere) .

Efectele pozitive pe termen lung ale proiectului constă în:

– facilitarea ocuparii pe cont propriu a unui numar de 300 persoane prin dezvoltarea competentelor antreprenoriale si crearea de noi locuri de munca prin infiintarea a 37 de noi afaceri (start-up-uri) in regiunea de dezvoltare Sud‐Est;

– reducerea ratei somajului si cresterea gradului de ocupare in munca in regiune prin angajarea unui numar de cel putin 74 de persoane in structura firmelor nou infiintate;

Grupul țintă

Grupul țintă este format din 300 persoane fizice (30 șomeri, 30 persoane inactive, 240 persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă) din regiunea Sud-Est distribuite astfel:

♣ 60 din judetul Galati (din care 48 persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă; 6 șomeri, 6 persoane inactive);

♣ 40 din judetul Braila (din care din care 32 persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă; 4 șomeri, 4 persoane inactive)

♣ 60 din judetul Buzau (din care din care 48 persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă; 6 șomeri, 6 persoane inactive)

♣ 60 din judetul Vrancea (din care din care 48 persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă; 6 șomeri, 6 persoane inactive)

♣ 40 Constanta (din care din care 32 persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă; 4 șomeri, 4 persoane inactive)

♣ 40 Tulcea (din care din care 32 persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă; 4 șomeri, 4 persoane inactive)

Grupul tinta selectat va urma cursurile de antreprenoriat, pe parcursul carora vor invata si vor intocmi un Plan de Afaceri.Acestea vor participa la Concursul de Planuri de Afaceri, in urma carora se vor selecta cele 37 planuri ce vor fi finantate.

Vor fi infiintate 37 de start-upuri, câte 2 minim in fiecare judet.

Ajutorul nerambursabil, in valoare de 146.239 lei, aproximativ 31.450 euro (curs 4,65 lei/1 euro) va acoperi cheltuielile de infiintare a societatilor: se vor realiza achizitiile necesare pentru fiecare intreprindere conform planului de afacei, organizarea spatiilor de productie, utilitatilor, servicii administrative.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



STIRI LIVE