Realitatea TV nu respectă Legea audiovizualului nici atunci când dă premii de 100.000 de euro!

Întruniţi în şedinţă publică în data de 17.03.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât să sancţioneze postul Realitatea TV cu amendă în cuantum de 15.000 de lei pentru că, în data de 16.03.2011, a fost difuzat un concurs (mesaje titrate pe ecran, începând cu ora 09.00: “De ce trebuie să plece Guvernul Boc?”, “RTV pune la bătaie 100.000 de euro”, „Câştigătorul ales prin tragere la sorţi”. „Trebuie să plece guvernul Boc? De ce?”,” RTV dă un premiu în valoare de 100.000 de euro”) fără a ţine cont de obligaţia de a respecta regulile informării corecte şi cele cu privire la organizarea concursurilor în programele audiovizuale.

Astfel, radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 3 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare coroborate („Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor”) şi dispoziţiile art. 91 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual (Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL Nr. 174 din 11 martie 2011) potrivit cărora concursurile interactive pot fi difuzate în cadrul programelor audiovizuale numai dacă sunt îndeplinite cumulativ mai multe condiţii, printre care şi aceea de a respecta regulile informării corecte.

Pe baza Raportului întocmit de Serviciul Inspecţie pentru posturile de televiziune din teritoriu, Consiliul a decis aplicarea următoarelor sancţiuni:

– somaţie publică postului Ardeleanul TV pentru emisiunea de dezbatere “Ora adevărului” difuzată în zilele de 07,09,14 şi 16.02.2011 şi, în reluare, în 08, 10, 15 şi 17.02.2011. Moderatorul emisiunii în cauză a citit mai multe întrebări de la ascultători ce conţineau injurii la adresa mai multor persoane, ceea ce le-a prejudiciat dreptul acestora la propria imagine. Au fost încălcate prevederile art. 34 alin. (1) şi art. 40 alin. (3) din Decizia 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, astfel cum au fost preluate din Decizia nr. 187/2006, art. 42 alin. (1) şi (4), în vigoare la data săvârşirii faptelor, ulterior abrogată prin Decizia 220/2011;

– somaţie publică postului UNU TV Piatra Neamţ. În emisiunea “Ţinta” din data de 08.02.2011 a fost difuzată o înregistrare cu camera ascunsă fără a ţine cont de dispoziţiile de art. 35 şi art. 37 din Codul audiovizualului (Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011, respectiv art. 38 şi art. 39 din Decizia nr. 187 din 03 aprilie 2006), conform cărora “este interzisă difuzarea convorbirilor ori a imaginilor înregistrate cu microfoane şi camere de luat vederi ascunse, cu excepţia situaţiei în care înregistrările astfel obţinute nu puteau fi realizate în condiţii normale, iar conţinutul lor prezintă un interes public justificat”, iar “Imaginile înregistrate cu camere de luat vederi ascunse se difuzează însoţite permanent de un marcaj grafic (…)”.

Informatii primite de la CNA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



STIRI LIVE