Primăriile şi Finanţele fac schimb de informaţii pentru diminuarea evaziunii fiscale

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va semna, în perioada imediat următoare, protocoale de cooperare cu primăriile din ţară, prin care se permite schimbul de informaţii cu privire la contribuabili, pentru creşterea gradului de colectare, dar şi pentru combaterea evaziunii fiscale.  Pentru ca acest schimb de informaţii să aibă cadru legal, în luna decembrie a anului trecut s-a dat un ordin interministerial  prin care s-a aprobat modelul cadru al protocolului de cooperare. Acesta a fost publicat ieri în Monitorul Oficial şi a fost semnat atât de Ministerul Administraţiei şi Internelor, cât şi de Ministerul de Finanţe.

Actul normativ prevede ca “în termen de 30 de zile de la data semnării prezentului protocol părţile vor stabili şi vor semna procedura de lucru comună. Procedura de lucru se va semna la nivelul structurilor tehnice ale celor două instituţii şi va conţine toate detaliile privind modalitatea de implementare a serviciilor din punct de vedere organizatoric şi procedural”.

Obligaţiile primăriilor 

În document se precizează că o autoritate a administraţiei publice locale va asigura accesul la informaţii, în forma dematerializată, personalului ANAF, desemnat în acest scop, privind:

  • a) patrimoniul persoanelor fizice şi juridice (bunuri imobile şi bunuri mobile) şi rolul nominal unic;
  • b) creanţele datorate de contribuabili (persoane fizice şi juridice) bugetului general al unităţii/subdiviziunii administrativ teritoriale.

Obligaţiile ANAF

“ANAF va asigura accesul la informaţii, în forma dematerializată, personalului unităţii subdiviziunii administrativ teritoriale desemnat în acest scop, în cadrul serviciului oferit de sistemul informatic al MFP, la urmatoarele informaţii referitoare la:

  • a) deţinerea de conturi bancare;
  • b) obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
  • c) veniturile din salarii şi aferente salariilor, precum şi cele din venituri din surse obţinute de contribuabili persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, denumirea şi codul unic de identificare a angajatorului. (Ana-Maria BOICU)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



RECLAMA TA AICI!

Cere o ofertă de publicitate trimițând o solicitare la adresa de e-mail vranceamedia@gmail.com.