Premierul a semnat decizia de numire a lui Andrei Georgescu în funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii

Primul-ministru Emil Boc a semnat astăzi două decizii: de numire a domnului Andrei Georgescu în funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii pentru coordonarea sistemului medical de urgenţă şi, de asemenea, o decizie de eliberare a domnului Raed Arafat din funcţia de subsecretar de stat în acelaşi minister, în urma demisiei.

Cele două decizii ale primului-ministru au fost deja trimise spre publicare în Monitorul Oficial.

Tot astăzi, Guvernul a modificat, printr-o Hotărâre, organigrama Ministerului Sănătăţii, la propunerea ministrului Ritli Ladislau.

”Astfel, din echipa de conducere a ministerului vor face parte, alături de ministru, trei secretari de stat, un subsecretar de stat, un secretar general şi un secretar general adjunct”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean.

Noua funcţie de secretar de stat a fost necesară, în principal, pentru coordonarea directă, alături de ministru, a procesului de reformă din domeniul sănătăţii.

Fonduri pentru asigurarea plăţilor directe pe suprafaţă acordate agricultorilor

Guvernul a decis astăzi, printr-o Hotărâre, alocarea temporară, sub formă de împrumut, de la Trezorerie, a sumei de 3.750 de milioane de lei Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Fondurile se alocă pentru asigurarea urgentă a resurselor financiare necesare efectuării plăţilor către agricultorii care beneficiază de schemele de plăţi directe pe suprafaţă şi a măsurilor de piaţă în agricultură.

Prin această măsură se asigură fondurile necesare prefinanţării cheltuielilor generate de plăţile directe pentru anul agricol 2011 producătorilor din sectorul vegetal.

Sumele alocate temporar vor fi rambursate din sumele restituite cu această destinaţie de către Uniunea Europeană, până la sfârşitul anului 2012.
Până la sfârşitul lunii martie, Comisia Europeană va deconta suma alocată echivalentă a 1,009 miliarde de euro, aferentă plăţii directe pe suprafaţă.

Guvernul a modificat Legea nr.503/ 2004 privind redresarea financiară şi falimentul societăţilor de asigurare

Guvernul a aprobat proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.503/ 2004 privind redresarea financiară şi falimentul societăţilor de asigurare.

Potrivit proiectului de lege, se va extinde aplicarea procedurii de faliment prevăzută de Legea nr.503/2004 (care, în prezent, se aplică numai societăţilor de asigurare-reasigurare) şi societăţilor care practica numai reasigurarea (reasiguratori puri), ca urmare a transpunerii în Legea nr.32/2000, a Directivei nr.2005/68/CE privind reasigurarea.

De asemenea, proiectul de act normativ reglementează un termen special de prescriptie de 5 ani, în care Fondul de garantare va putea plăti indemnizatiile/despagubirile, comparativ cu termenul general de 3 ani.

Proiectul de lege completează, totodată, Legea nr.503/2004 cu o sectiune nouă care să reglementeze modul de dizolvare şi lichidare (voluntară) a societăţilor din domeniul asigurărilor, inclusiv a brokerilor de asigurare, necesitate ce a rezultat ca urmare a unor situaţii apărute în practica din ultima perioada de timp;

Informaţii de background:
Legea nr.503/2004 instituie un set de mecanisme menite să asigure protejarea intereselor legitime şi a drepturilor creditorilor de asigurări.
Prin lege a fost reglementată procedura redresării financiare a societăţii de asigurare, precum şi procedura falimentului acesteia în caz de insolvabilitate.

Normele de aplicare a legii privind taxa de poluare – aprobate de Executiv

Guvernul a adoptat în şedinţa de astăzi normele metodologice de aplicare a Legii privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Ministrul Mediului şi Pădurilor, László Borbély, a reamintit că, urmare a hotărârilor Curţii Europene de Justiţie care a obligat statul român să elimine discriminarea indirectă în privinţa plăţii taxei auto, Guvernul a promovat anul trecut acest proiect de lege, iar Parlamentul l-a aprobat la sfârşitul anului trecut.

Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule prevede reducerea cuantumului taxei de poluare cu până la 25% şi, totodată, obligă plata acesteia şi pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, taxă care va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor.

”Statul român nu poate să-şi permită să aloce pentru Programul Rabla peste 1,1 miliarde de lei, cât a alocat în ultimii doi ani, şi totodată, să nu taxeze maşinile second-hand. Din această categorie, în 2010, peste 60% au fost mai vechi de 10 ani, iar în 2011, circa 30%”, a afirmat ministrul Mediului.

Laszlo Borbely a mai subliniat că banii din taxa de poluare sunt utilizaţi pentru finanţarea de programe de protejare a mediului, promovate prin Fondul pentru Mediu.

De asemenea, ministrul Borbély a precizat că persoanele care au plătit taxă de poluare după 1 iulie 2008, iar cuantumul acesteia este mai mare decât cea rezultată din aplicarea legislaţiei în vigoare, vor putea să recupereze această diferenţă de la direcţiile financiare.

Persoanele interesate trebuie să completeze un formular de restituire pe care îl vor găsi la direcţiile financiare, să aducă documentul doveditor al plăţii taxei de poluare, copia cărţii de identitate a vehiculului şi copia certificatului de înmatriculare, împreună cu prezentarea în original a acestora.

Restituirea se va face în intervalul de 45 de zile de la depunerea cererii, printr-un cont indicat de solicitant sau prin direcţiile financiare.
Ministrul Mediului a mai precizat că sumele pentru restituire sunt prevăzute în bugetul Fondului pentru Mediu.

Comunicat primit de la Guvern

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



RECLAMA TA AICI!

Cere o ofertă de publicitate trimițând o solicitare la adresa de e-mail vranceamedia@gmail.com.