Citeste eticheta! Ia atitudine şi alege inţelept! 30.43 % dintre produsele tip pate studiate, nu au specificate informaţii cu privire la valorile energetice!

30.43 % dintre produsele tip pate studiate, nu au specificate informatii cu privire la valorile energetice! Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip pate ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 46 de tipuri de pateu , achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada iulie-august 2013.

Producatorii/Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Scandia Food S.R.L., Tulip Food Company ( Distribuitor : S.C. Marathon Distribution Group S.R.L.), S.C. Mega Image S.R.L., SC .Orkla Foods Romania S.A,. Hame Romania S.R.L., S.C. Glina S.A., S.C. Prefera Foods S.A. , S.C. Carrefour Romania S.A., S.C. Productie Ardealul S.R.L., S.C. BILLA ROMANIA S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., S.C. Lidl Discount S.R.L,. S.C. Romania Hypermarche S.A., S.C. real,-Hypermarket Romania S.R.L., S.C. Vascar S.A..

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 46 de tipuri de pate analizate 6.52 % nu au niciun E, 19.56 % au un continut de 2 E-uri, 13.04 % contin 6 E-uri , 8.69 % contin 9 E-uri. Numericul de E-uri variaza intre 0 si 10. De asemenea, din punct de vedere al existentei pe etichetele produselor supuse studiului a informatiilor cu privire la valorile energetice (kcal/100 gr) : 30.43 % nu au specificate aceste informatii, iar la cele care este specificat acestea variaza intre : 125 – 321.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza .

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Informaţii primite de la Protectia Consumatorilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.



RECLAMA TA AICI!

Cere o ofertă de publicitate trimițând o solicitare la adresa de e-mail vranceamedia@gmail.com.