Oprisan a replicat dur dupa comunicatul ANRMAP: “Sistemul Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Vrancea”, transformat de guvernarea PDL într-un atac politic

Atacurile legate de proiectul “Sistemul Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Vrancea” continua, de data aceasta cu o replica din partea lui Marian Oprisan, „pasata”, ce-i drept, in „custodia” Biroului de Presa al CJ. Cum insa nici un astfel de act nu pleaca spre mass-media fara acceptul sefului CJ, este clar ca avem parte de un duel al persoanelor si al partidelor, mai putin al institutiilor.

Iata comunicatul CJ Vrancea primit la redactie, dupa ce astazi ANRMAP a facut o serie de precizari, pe care le puteti (re)citi AICI!

„Având în vedere comunicatul de presă al ANRMAP dat publicităţii în data de 3 august 2010 în care se vorbeşte despre “practica întocmirii caietelor de sarcini cu dedicaţii este, se pare, cea care determină autorităţile contractante, inclusiv în speţa menţionată, să aibă un asemenea comportament în raport cu autorităţile statului care verifică procedurile de achiziţie publică ce implică fonduri structurale”, Biroul de Presă al Consiliului Judeţean Vrancea face următoarele precizări:

1. Afirmaţiile din comunicatul de presă al ANRMAP privind “practica întocmirii caietelor de sarcini cu dedicaţii” sunt calomnioase, iar Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea va acţiona în consecinţă pentru ca cei vinovaţi de lansarea unor acuzaţii nefondate să fie traşi la răspundere. ANRMAP şi-a încălcat atribuţiile atunci când a hotărât să se pronunţe în legătură cu astfel de practici, iar modalitatea jurnalistică prin care sugerează posibilitatea existenţei unor practici neconforme nu face altceva decât să arate lipsa de profesionalism a celor care au acceptat publicarea unui astfel de document.

2. Lipsa de profesionalism la care facem referire mai sus este evidentă dacă vom adăuga faptul că fişa tehnică şi caietul de sarcini pentru această achiziţie au fost elaborate de companiile angajate de către Ministerul Mediului şi Pădurilor pentru acordarea de asistenţă tehnică de specialitate în vederea realizării proiectului “Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Vrancea” şi avizate de acelaşi minister. În acest caz, acuzaţiile privind “practica întocmirii caietelor de sarcini cu dedicaţii” s-ar putea referi la alte instituţii, chestiune pe care o va elucida ANRMAP în faţa instanţelor de judecată.

3. În acelaşi timp, în Comunicatul de Presă al ANRMAP se afirmă că exemplele date in comunicatul Consiliului Judeţean Vrancea privind procedurile similare de achiziţie derulate de către Consiliul Judeţean Bistriţa şi respectiv Consiliul Judeţean Giurgiu, acolo unde observatorii CVAP nu au avut nimic de obiectat în legătură cu fişele de achiziţii sunt „irelevante pentru speţa în cauză”, dar şi faptul că „alţi observatori ai CVAP din alte direcţii generale judeţene ale Finanţelor Publice nu au formulat obiecţii în legătură cu alte eventuale încălcări, nu absolvă autoritatea contractantă de vina de a fi întocmit defectuos documentaţia de atribuire”. Această afirmaţia a ANRMAP nu face altceva decât să intre în contradicţie cu acuzele formulate mai sus, respectiv cele legate de “practica întocmirii caietelor de sarcini cu dedicaţii” care, iată, nu este valabilă decât în cazul Consiliului Judeţean Vrancea. Atunci când acelaşi tip de licitaţie este organizat de către Consiliul Judeţean Bistriţa şi Consiliul Judeţean Giurgiu aceste calomnii devin “irelevante pentru speţa în cauză”.

4. Deşi nu înţelegem de ce ANRMAP răspunde în locul instituţiilor la care Consiliul Judeţean Vrancea făcea referire în comunicatul de presă din data de 1 august 2010, Biroul de Presă doreşte să precizeze faptul că Unitatea de Implementare a Proiectelor (UIP) din cadrul instituţiei a avut o corespondenţă amplă cu cei care reglementează şi monitorizează achiziţiile publice, tocmai în intenţia de a derula procedura de achiziţie în condiţii cât mai optime. În acest sens, Consiliul Judeţean Vrancea a transmis către ANRMAP adresa numărul 3368 din data de 21.04.2010 prin care se solicita un punct de vedere cu privire la problemele ridicate de către observatorul DGFP Vrancea, răspunsul acestei instituţii, materializat prin adresa nr. 6129 din 31.05.2010, a fost: “… din adresa dvs. înţelegem că aspectele enumerate mai sus au fost remediate……”, ceea ce vine într-o gravă contradicţie cu precizările din comunicatul ANRMAP în care se spune că “…neregulile au rămas neremediate de către autoritatea contractantă…”. Facem precizarea că, deşi CJ Vrancea a solicitat un răspuns urgent – până pe data de 25.04.2010 – având în vedere faptul că procedurile de licitaţie erau în derulare la acea dată, ANRMAP a dat acest răspuns pe data de 31.05.2010.

5. Facem precizarea că deşi, după anularea licitaţiilor, Consiliul Judeţean Vrancea a solicitat Autorităţii de Management în repetate rânduri revizuirea fişelor de date ale achiziţiei publice precum şi avizarea acestora pentru lansarea noilor licitaţii, până în prezent nu am primit nici un răspuns, deoarece din discuţiile purtate cu Autoritatea de Management a rezultat că sunt divergenţe de opinii cu privire la conţinutul documentaţiilor pentru licitaţii între ANRMAP şi UCVAP.

6. Acest lung şir de calomnii şi minciuni dat publicităţii de către ANRMAP, coroborat cu un alt atac venit din partea unui reprezentat al PDL Vrancea ne determină să credem că proiectul “Sistemul Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Vrancea” se transformă, pentru guvernarea PDL, într-un atac politic la adresa unui vicepreşedinte al PSD. Având în vedere faptul că ANRMAP este în subordinea SGG, deci în subordinea directă a premierului Emil Boc, avem răspunsul la întrebarea: “De ce a răspuns ANRMAP în acest caz?”.

7. Întrebări fără răspuns sunt şi următoarele: “De ce premierul Emil Boc a formulat o serie de acuze la adresa Consiliului Judeţean Vrancea fără să fie corect informat în legătură cu acest proiect?” sau “De ce licitaţiile organizate de Consiliul Judeţean Bistriţa, Consiliul Judeţean Giurgiu şi, mai nou, Consiliul Judeţean Arad, pe baza aceleiaşi documentaţii ca şi cea a Consiliului Judeţean Vrancea – pusă la dispoziţie de consultantul angajat de către Ministerul Mediului şi Pădurilor, au respectat procedurile legale iar cea organizată de Consiliul Judeţean Vrancea nu?”.

8. Răspunsurile, pe care le poate da doar premierul Emil Boc, nu vor avea nici un fel de relevanţă, atât timp cât acest proiect din fonduri europene este blocat din cauze care nu pot fi imputabile Consiliului Judeţean Vrancea. De altfel, chiar premierul Emil Boc a recunoscut că sunt întârzieri cu astfel de proiecte şi în alte judeţe, cele mai multe dintre acestea fiind blocate tocmai ca urmare a obiecţiunilor făcute de către instituţiile care observă, reglementează şi monitorizează achiziţiile publice.

Comunicat primit de la Biroul de presă al Consiliului Judeţean Vrancea

Scrie un comentariu

STIRI LIVE