NOAPTEA, CA HOȚII? (2) Inspectoratul Școlar Județean Vrancea nu face lumină în cazul problemelor de la Olimpiada de Română? Fals și uz de fals pe lucrările copiilor de clasa a 5-a?

UPDATE: Antonia M. din Gugeşti va merge la faza națională după judecarea contestațiilor depuse. „S-a făcut dreptate pentru că, de prima dată, Antonia a avut cel mai mare punctaj”, a spus Alina M., mama elevei care va reprezenta Vrancea la faza națională.

*

Ieri, inspectorul de specialitate pentru disciplina Limba Română, Silvia Chelariu, a refuzat vizualizarea tezei de către mămica fetiței considerată defavorizată (Antonia M., din Gugești), fiind acuzată că încalcă prevederile Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, art.49, al (5): „Înainte de depunerea contestației, elevul poate solicita să își vadă propria lucrare, în prezența unui membru al comisiei de organizare și evaluare/ Comisiei Centrale a competiției naționale.

Reamintim că ieri au apărut informații conform cărora Antonia M. din Gugești ar fi fost defavorizată (punctaj 114 redus apoi la 104) pentru ca Sergiu Ț., băiatul unui fost inspector școlar, să meargă la faza națională a Olimpiadei (pentru clasa a 5-a).

Ieri, la Școala Gimnazială „Ion Basgan” din Focșani s-a dezlănțuit un iureș de nedescris. În timp ce mămica Antoniei (Alina M.), nemulțumită de refuzul inspectoarei Chelariu, se afla la Inspectoratul Școlar Județean pentru a înregistra o cerere de vizualizare a lucrării, inspectoarea ar fi resigilat și recorectat toate lucrările la clasa a V-a care obținuseră punctajele peste 100 de puncte, deși olimpiada nu se afla în această etapă, așa cum a declarat Silviu Chelariu pentru Ziarul de Vrancea.

În baza cărei proceduri, oare?! A aceleia pe care o lucra în aceeași zi, la ora 16:45 în biroul propriu de la ISJ Vrancea, ne întrebăm? E uluitor faptul că acest lucru a fost posibil deși, în aceeași cerere, mămica respectivă solicita sistarea de urgență a acestui demers abuziv de care auzise din chiar gura inspectoarei care cerea etichete pentru resigilarea lucrărilor”, a precizat o sursă a ziarului nostru.

Gravă este acuzația că atât pe lucrarea depunctată cât și pe cea avantajată ar exista o modificare grosolană a punctajului inițial, iar recorectarea abuzivă ar putea pierde urma faptului petrecut în miez de noapte sub ochii a doar două persoane al căror nume ”vor fi dezvăluite la momentul oportun”, după cum au precizat o parte din cei implicați.

În plus, pe lucrarea avantajată, din loc în loc, apar cuvinte îngroșate, care pot pune teza respectivă sub suspiciunea de tentativă de semnalare a identității autorului. În condițiile în care tăticul copilului avantajat (Sergiu Ț.) nu a fost de față, așa cum susține, mămica lui a preluat și a numerotat, în văzul multor colegi, chiar tezele de la clasa a V-a, unde se afla și lucrarea propriului copil”, mai afirmă una din persoanele care are detalii despre acest caz. Acestea sunt informațiile vehiculate până acum, iar nimeni dintre cei responsabili nu vrea să facă lumină.

Așteptăm cu interes deznodământul acestui episod de posibilă fraudă grosolană, mai ales că, din surse care au dorit să își păstreze anonimatul, se intenționează înaintarea unui memoriu către Ministerul Educației pe această temă, dar și o plângere la Parchet pentru fals și uz de fals. Până în acest moment, IȘJ Vrancea nu a ieșit cu nici un comunicat de presă legat de acest scandal. (Leo M.)

Scrie un comentariu

STIRI LIVE