De Ziua Mondială a Sănătății Orale, “Zâmbește România” ia cu asalt Parlamentul

• De Ziua Mondială a Sănătății Orale, parlamentarii români primesc sfaturi despre igiena orală de la copii
• ”Zâmbește România” se adresează Comisiei de Sănătate a Camerei Deputaților pentru susținere în promovarea activităților educaționale în privința sănătății orale în întreaga țară

București, 19 martie 2013 – De Ziua Mondială a Sănătății Orale (20 martie), parlamentarii români primesc sfaturi de igienă orală de la copii, în cadrul campaniei Zâmbește România. O delegație a ”Ajutoarelor Zânei Măseluță”, formată din 10 copii, se adresează Comisiilor de Sănătate reunite ale Senatului și Camerei Deputaților, precum și altor parlamentari, subliniind nevoia și importanța educației permanente în privința îngrijirii sănătății orale în România, în special în rândul copiilor.

Micii membri ai delegației îi vor informa, de asemenea, pe parlamentari, despre cei trei pași pentru o bună sănătate orală și îi vor invita să se alăture și să susțină eforturile educaționale ale campaniei ”Zâmbește România”.

Campania “Zâmbește România” a fost dezvoltată în 2012 de GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012.

STAREA SĂNĂTĂȚII ORALE ÎN ROMÂNIA – CIFRE
Campania a fost creată în contextul unei nevoi reale de informație despre igiena orală corectă. Conform unui studiu realizat de către IPSOS în mai 2012 , 80% dintre români au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventă afecțiune (71%). 4 din 10 persoane prezintă probleme cauzate de placa dentară bacteriană, iar 3 din 10 au respirație urât mirositoare și dinți sensibili.

Deși majoritatea românilor susțin că respectă regulile elementare de igienă dentară, declarând că își periază dinții de două ori pe zi (deși nu imediat înainte de a merge la culcare), studii de piață arată că românii consumă de fapt puțin peste 1 tub de pastă de dinți pe an (media națională) și aproape 2 tuburi pe an la nivel urban, în timp ce la nivel rural s-a calculat că se consumă în medie un tub de pastă de dinți la aproape 6 ani.

De asemenea, studiile de piață arată să se folosește în medie, la nivel urban, aceeași periuță de dinți timp de 1,5 ani.

VIZITA LA MEDICUL DENTIST
Deși 80% dintre români au probleme dentare, aceștia au indicat o puternică reticență față de mersul la dentist – 49% nu vizitaseră un cabinet stomatologic în ultimul an, în timp ce doar 29% au mers la cabinet pentru un control.

Există încă un procent de 9% dintre români care nu au mers niciodată la dentist. 69% dintre respondenți au declarat că merg la dentist doar atunci când au probleme, iar 64% amână uneori tratamentele medicale sau vizitele, motivând că acestea sunt prea scumpe.

Românii nu sunt încă familiari cu tratamentele specializate disponibile și nu știu cum să își extindă igiena dentară dincolo de simpla periere cu pastă de dinți obișnuită. Cei mai mulți dintre ei (81%) nu au urmat niciun tratament atunci când s-au confruntat cu dureri intense și peste 40% dintre cei cu dinți sensibili nu au făcut nimic pentru a-și trata problemele. Doar 15% dintre respondenți folosesc pastă de dinți specializată, iar 25% nu au putut menționa niciun rol pentru ața dentară.

În ciuda acestor probleme, 80% dintre respondenți declară că sunt mulțumiți de starea lor de sănătate, o explicație fiind așteptările reduse privind sănătatea orală. Majoritatea asociază sănătatea orală cu păstrarea dinților naturali (80%), lipsa cariilor (75%) sau dinții albi (46%), dar fără a lua în serios alte probleme, cum ar fi placa bacteriană, dinții sensibili, respirația neplăcută sau problemele gingiilor.

”Studiile arată că în România există o discrepanță între cunoașterea obiceiurilor corecte de îngrijire orală și punerea lor în practică. Prin această campanie, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare și partenerii săi încearcă să ajute oamenii să transfere aceste cunoștințe teoretice în comportamentul lor zilnic.

Ne vom folosi de toată expertiza noastră pentru a face diferența prin educație și a oferi românilor soluții pentru o sănătate orală mai bună în anii următori”, a declarat Victor Geus, General Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Central Europe South.

DESPRE “ZÂMBEȘTE ROMÂNIA”
Cu mesajul ”Ai grijă de sănătatea dinților tăi” și accent pe cei trei pași simpli pentru o sănătate orală corectă, campania din România continuă în 2013 cu programe educaționale pe tema igienei orale și un puternic apel la acțiune către consumatori, adresat copiilor, părinților și educatorilor.

Activitățile din preajma Zilei Naționale a Sănătății Orale vor continua sâmbătă, 23 martie, cu un prim eveniment din cadrul Caravanei Naționale „Rabla pentru Periuța Ta”. Bucureștenii sunt invitați să își aducă periuțele vechi, în schimbul cărora vor primi un kit complet de îngrijire orală.

Specialiștii în sănătatea orală prezenți la cortul ”Rabla” vor oferi, de asemenea, sfaturi personalizate pentru nevoile fiecărui participant. Evenimentul va avea loc în Parcul Tineretului (Intrarea Șincai), între orele 10.00-19.00. Caravana va continua în luna aprilie și în alte orașe din țară.

Pe durata anului 2013, ”Zâmbește România” va include și un program de educare în școli din întreaga țară, derulat alături de specialiști în igiena orală. Se estimează că peste 30.000 de copii vor beneficia până la finele programului de sfaturi privind igiena orală și seturi complete pentru îngrijirea dinților, formate din pastă și periuță de dinți.

“Sănătatea copiilor este un indicator de sănătate a comunităţii, elementele fundamentale ale acesteia fiind stabilite în copilărie. Există cercetări care atestă beneficiile pe termen lung ale prevenirii cariei dentare în reducerea cheltuielilor alocate tratamentului cariei pentru copii, în special prin programele de prevenire și educație derulate în țările nordice (Danemarca, Suedia, Marea Britanie, Franța, Germania, Irlanda).

Acestea indică o reducere cu 30-40% a prevalenței cariei dentare. Credem că asemenea programe de educație reprezintă o soluție sustenabilă pentru îmbunătățirea stării sănătății orale în România, pe termen lung”, declară Conf. Dr. Adina Dumitrache, șef al Disciplinei de Sănătate orală și Stiințe comportamentale, Facultatea de Medicină Dentară, UMF „Carol Davila”, București.

Pe lângă activitățile educaționale, începând cu 1 aprilie 2013, până la finalul anului, în cadrul campaniei ”Zâmbește România” sunt oferite consultații gratuite în cabinete stomatologice din întreaga țară, ușor de rezervat prin intermediul site-ului www.zambesteromania.ro.

Având în vedere că 80% dintre români declară că zâmbetul este cel mai important aspect al înfățișării lor1, toate activitățile vor susține trei pași esențiali pentru un zâmbet sănătos: trebuie să ne periem dinții de două ori pe zi, timp de câte două minute, să mergem la dentist în mod regulat – cel puțin o dată pe an și să adoptăm o dietă sănătoasă, care să includă multe fructe și legume.

Anul trecut, ”Zâmbește România” a reunit decidenți politici și experți în cadrul unor dezbateri cu privire la situația sănătății orale în România și la nevoile populației. Dezbaterile s-au organizat în Parlamentul României și pe plan local. In 2012, ”Zâmbește România” a dat startul unui proiect prin intermediul căruia peste 6.600 de copii şi mame din centrele sociale ale celor trei ONG-uri partenere au beneficiat în mod gratuit de produse de igienă orală şi de cursuri educaţionale cu privire la importanţa sănătăţii orale.

Peste 30.000 de femei însărcinate au primit kit-uri de sănătate orală pentru a spori gradul de conștientizare a importanței igienei orale în rândul viitoarelor mămici. Pe perioada campaniei din 2012, ”Zâmbește România” a oferit consultații stomatologice gratuite la nivel național.

Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre GlaxoSmithKline Consumer Healthcare – Oral Care
GlaxoSmithKline (GSK) este una dintre cele mai importante companii farmaceutice şi de cercetare din lume, volumul vânzărilor sale reprezentând 6% din totalul pieţei farmaceutice. Compania s-a format în anul 2001 ca rezultat al fuziunii dintre GlaxoWellcome şi SmithKline Beecham, are sediul central în Marea Britanie și este compusă din trei divizii – medicamente, vaccinuri şi produse de igienă.

Incluzând în portofoliul său produsele de igienă orală, medicamentele eliberate fără reţetă şi produsele de nutriţie, GSK Consumer Healthcare este prezentă în 130 de pieţe şi înregistrează un volum mondial al vânzărilor de 5 miliarde GBP. GSK Consumer Healthcare este lider mondial în domeniul produselor de igienă, deţinând brand-uri de succes ca Sensodyne, Parodontax, Aquafresh şi Corega.

Misiunea GSK este dedicată îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i pe aceştia să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. Acest sistem de valori motivează compania să dezvolte noi tratamente şi să le pună la dispoziţia pacienţilor într-un mod care respectă principiile etice, sociale şi de mediu, într-un mod în care este asigurată sustenabilitatea şi profitabilitatea afacerii.

Informatii primite de la Roxana Poede

Scrie un comentariu

STIRI LIVE