Antreprenor 2010: principala strategie este… sa ai o strategie!

Nume importante ale antreprenoriatului romanesc s-au intalnit pe 27 mai, la The Ark, in cadrul conferintei Antreprenor 2010 – “Show me the business!” pentru a contura etapele unui business de succes in noua economie antreprenoriala. Evenimentul, organizat de revista Money Express, Fundatia Post-Privatizare si M&C Strategy Development, l-a avut ca invitat special pe britanicul Andy Lopata, unul dintre cei mai importanti strategi in networking – prima regula pentru a reusi ca antreprenor in noua economie.

“Networkingul nu este despre evenimentele la care mergi, ci despre reteaua de oameni care sunt dispusi sa te ajute. Cand intelegi ca ai ceva de adus la masa, ceva de care oamenii au nevoie, esti deja mai castigat si intelegi ca poti fi si tu la randul tau util altor oameni”, a declarat Andy Lopata. El a vorbit audientei despre cum sa construiesti avantaje de business prin conectarea cu oameni puternici si crearea unei retele de relatii. Potrivit acestuia, networkingul trebuie sa se faca cu un scop, cu obiective foarte clar definite si trebuie privit ca o colaborare din care putem obtine mai multe decat am putea obtine pe cont propriu. El a mai spus ca cea mai mare provocare in business in momentul in care ai probleme este sa identifici persoana care are expertiza pentru a te putea ajuta.

Dupa prezentarea lui Andy Lopata, Conferința Antreprenor a continuat cu alte doua module despre cum sa controlezi contextul si cum sa actionezi rapid. A fost randul antreprenorilor romani sa impartaseasca din experientele lor si sa prezinte strategiile dupa care se ghideaza.

Potrivit lui Doru Lionachescu, Partener Principal Capital Parteners si speaker in cea de-a doua sesiune a evenimentului, iesirea din recesiune nu va avea loc pana cand creditarea nu va fi deblocata, pana nu vom gasi un nou model de crestere economica si o cale de a ne recladi credibilitatea in ochii pietelor externe. “Cu totii am sperat ca daca am intrat mai tarziu in economia globala, ca piata emergenta, vom fi ocoliti de reculul crizei si vom trai un deceniu de prosperitate. Insa nu a fost asa, iar rolul antreprenorului este sa se pregateasca pentru momentul in care vantul isi schimba directia”, a precizat Lionachescu. El considera ca cei mai loviti de criza sunt cei care si-au diversificat activele si, in opinia sa, singura solutie pentru a supravietui in aceasta perioada este intoarcerea la competentele de baza. Cand vorbeste despre strategie in noul context, Doru Lionachescu spune ca, dupa cele 23 de luni de criza a invatat sa gestioneze riguros lichiditatile.

Florin Talpes, CEO Softwin si BitDefender sustine ca antreprenorii romani nu stiu inca sa stapanesca contextul. El a vorbit audientei despre dinamica comportamentului consumatorului in aceasta perioada. “Una dintre schimbarile structurale aduse de criza tine de comportamentul consumatorilor, care nu se va schimba odata cu incheierea crizei”, spune Talpes. “Inainte de criza, o data pe an era suficient sa analizam comportamentul consumatorului. Astazi trebuie sa fim in contact permanent pentru a nu fi luati pe nepregatite. Implicati utilizatorii sau non-utilizatorii in crearea portofoliului vostru de produse”, i-a sfatuit acesta pe antreprenorii prezenti la eveniment.

Florin Talpes a subliniat faptul ca ascultarea pietei trebuie facuta in permanenta. “Sa fim aproape de clienti, ei ne spun incotro sa o luam. Miscare rapida, in linie si cu strategia pe termen mediu, lung… E un principiu de cand lumea business-ului, dar atat de putini dintre noi il aplica cu adevarat”, a conchis Talpes.

Pentru Cristian Nacu, partener principal Entreprise Investors, unul dintre cei mai mari investitori in private equity si venture capital din Europa Centrala si de Est, “cash is king”. “Urmarim performerii care au reusit sa isi creasca business-ul pe perioada crizei”, a spus Cristian Nacu, vorbind despre strategia sa in noul context. El a spus ca in aceste momente este important sa-ti scazi costurile, sa-ti supraveghezi atent clientii, sa-ti consolidezi relatia cu acestia si cu bancile, dar si sa-ti contruiesti strategii de viitor. Ca investitor, el a atras atentia asupra catorva actiuni care ar trebui intreprinse pentru a avea succes: identificarea sectoarelor rezistente la criza si a performerilor, observarea atenta a pietelor si a tendintelor de dezvoltare si urmarirea atenta a conditiilor macroeconomice.

Anca Bidian, fondator Kiwi Finance, cel mai mare broker de credite din Romania, a declarat ca principala sa strategie in acest context este sa aiba o strategie.”Cred ca acum strategiile antreprenoriale sunt mai putin “stiintifice” si mai mult creative si curajoase. Actualul context este ca rezolvarea unei ecuatii cu mai multe necunoscute. De prea multe ori tindem sa credem ca nu exista rezolvare, cand de fapt, ca si in matematica avem o infinitate de solutii. Trebuie doar sa alegem una din ele si sa construim teoria pe baza ei, iar timpul va valida castigatorii”, a spus aceasta. Anca Bidian a povestit audientei de ce este important sa actionezi in forta, sa iei decizii rapid. “Ce am facut cu un business care a scazut 90% ? N-am asteptat. A astepta este moarte curata intr-o asemenea perioada (…..) Trebuie sa facem distinctie intre criza si recesiune. S-ar putea sa nu iesim niciodata din criza incompetentei si asta este marea provocare. Eu sunt dintre cei care nu privesc criza ca pe ceva punctual, ci ca pe un context”, a subliniat Bidian.

Printre invitati s-au mai numarat: Dragos Petrescu – CEO Trotter Prim, Ioan Vlasa, Director General al Societatii de Finantare rurala FAER IFN, Radu Mihaescu – Presedinte CODECS, Tiberiu Moisa – Director Executiv – Clienti Corporativi si IMM, in cadrul Bancii Transilvania.

Conferinta Antreprenor 2010 – “Show Me The Business!“ s-a desfasurat sub egida „Saptamanii Europene a IMM‑urilor“ si a fost moderata de Daniel Apostol, redactor–sef The Money Channel, partener strategic al evenimentului. Aflat la cea de-a treia editie, Antreprenor 2010 continua seria evenimentelor dedicate antreprenorilor din Romania – „Solutii pentru un an de criza” (2009) si „Start-up si finantare in criza”(2008). Evenimentul din acest an a fost realizat cu sprijinul Cosmote, CODECS si al Bancii Transilvania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

STIRI LIVE